FAQ (veelgestelde vragen)

We doen ons best om deze website zo eenvoudig mogelijk in gebruik te maken. Desondanks zul je ongetwijfeld tegen wat vragen aanlopen. De meest voorkomende hebben we voor je verzameld. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Hoe krijg ik contact met degene die mij wil helpen?

Vanaf het moment dat je een hulpvraag hebt uitgezet, kunnen anderen daarop reageren. Zo gauw er een reactie is geplaatst krijg jij daarvan een melding. Jij kunt vervolgens daar weer op reageren of een 'Match' maken. Wanneer de match is gemaakt wordt de naam van de helper voor jou zichtbaar en kunnen jullie onderling nadere afspraken maken.

Hoeveel mensen kan ik helpen? Zitten er beperkingen in het systeem?

Er zijn geen beperkingen voor wat betreft het aantal advertenties dat je kan plaatsen. Dit geldt zowel voor vraag als aanbod. Let wel; wanneer je veel verschillende advertenties plaatst, kan het zijn dat je overstelpt wordt met veel meldingen vanuit het systeem op het moment dat er een mogelijke passende match is.

Is het mogelijk alle reacties in één keer te overzien?

Jazeker, wanneer je inlogt kom je automatisch op je eigen dashboard. Hier zie je in een helder overzicht al je eigen advertenties, maar ook de advertenties waarop je gereageerd hebt.

Kan ik helpers rechtstreeks aanspreken, of moet het persé via SallandDoet?

Het systeem is zo ingericht, dat in basis alle communicatie via SallandDoet verloopt. Wel zo veilig, omdat op die manier jouw contactgegevens nog even verborgen blijven. Wanneer er een match is voor een advertentie, is het aan jou en de helper om buiten SallandDoet om verder te communiceren. Net wat je zelf prettig vindt.

Moet ik betalen voor SallandDoet?

Nee, SallandDoet is gratis voor alle gebruikers, zowel voor mensen die een vraag, als voor mensen die aanbod willen plaatsen.

Worden mensen gescreend voordat ze aan de slag kunnen op SallandDoet?

Nee, mensen worden niet gescreend. SallandDoet is bedoeld om mensen uit jouw omgeving attent te maken op hulpvragen. We willen dit zo laagdrempelig mogelijk houden, en een screening past daar niet bij.

Zit ik aan een match vast?

Zeker niet; wanneer je besluit om toch niet met de ander in zee te gaan kun je dit gewoon de ander laten weten. Via de website, maar ook door binnen het systeem een reactie te plaatsen. Geen probleem.

Hoe zit het met privacy?

Net als iedereen vinden wij privacy heel belangrijk. Zeker in situaties waarbij mensen een hulpvraag stellen. Alle gegevens die je aan ons hebt doorgegeven worden dan ook nooit door ons getoond op de website, of doorgegeven aan derden. Beloofd! We hebben echter wel enige informatie nodig om vraag en aanbod zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Met name de locatie (op basis van adresgegevens) is hierin belangrijk. We zullen echter nooit de exacte locatie delen, maar enkel een globale locatie.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij gaan zeer zorgvuldig met jouw gegevens om. Deze worden niet getoond op de website, en ook niet doorgegeven aan derden. We gebruiken de adresgegevens voor het bepalen van de globale locatie van vraag en aanbod. Dit maakt het bij elkaar brengen van vraag en aanbod beter mogelijk.

Mag ik reiskosten vragen wanneer ik iemand vervoer?

Dat is geheel aan jezelf. SallandDoet stelt daar geen regels voor vast. Het is echter niet gek om een kilometervergoeding te vragen op het moment dat je iemand vervoert. Stem dit onderling en vooraf gewoon goed af met elkaar om misverstanden te voorkomen.

Hoe zit het met verzekering?

SallandDoet voorziet vooralsnog niet een specifieke verzekering. Er bestaan vrijwilligersverzekeringen. Informeer zelf naar de mogelijkheden als je hier behoefte aan hebt.

Ik heb geen e-mailadres. Wat nu?

Wanneer je zelf geen e-mailadres hebt kun je geen account aanmaken op SallandDoet. Vraag in dat geval iemand uit je directe omgeving om je hierbij te helpen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Geen probleem. Je kunt via de knop 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aanvragen.

Partners
SallandDoet